10.9.12

Najprostsze ciasto jabłkowe

Pewnie się powtarzam, ale to ciasto jest potwierdzeniem mojej tezy, że najprostsze bywa najlepsze :) Jeszcze jak dorzucę, że przepis na ów wypiek pochodzi z zeszytu mojej babci, to sukces gwarantowany :) Niby nic nadzwyczajnego - ot, zwykłe ciasto biszkoptowe i jabłka. Ale za to jaki efekt smakowy. U mnie ciasto zawsze znika w jedno po południe; nawet nie zdąży wystygnąć a już wszyscy się na nie rzucają :) Jak dla mnie - to kwintesencja babiego lata :) Pewnie co niektórzy stwierdzą - "bez rewelacji" ale naprawdę gorąco zachęcam do upieczenia tego ciasta :) Tym bardziej, że nie wymaga zbyt wiele zachodu ani specjalnych umiejętności kulinarnych :)


Tortownica o średnicy 26 cm
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • skórka otarta z połowy cytryny
  • około 75 dag jabłek
Dodatkowo:
  • cynamon
  • cukier brązowy
  • cukier puder
Jabłka obieramy, usuwamy gniazda nasienne i kroimy na grubsze plasterki.
Białka oddzielamy od żółtek. Białka ubijamy na sztywną pianę, dodajemy cukier oraz cukier waniliowy i nadal ubijamy. Dodajemy żółtka, a następnie mąkę z proszkiem do pieczenia. Na końcu wsypujemy skórkę z cytryny.
Tortownicę smarujemy tłuszczem i wysypujemy bułką tartą. Wylewamy połowę ciasta i układamy połowę jabłek. Następnie wlewamy resztę ciasta a na wierzchu układamy pozostałą część jabłek. Można teraz posypać dodatkowo ciasto cynamonem lub cukrem brązowym (niekoniecznie).
Ciasto pieczemy 40 minut w temp. 180oC. Gdy wystygnie posypujemy cukrem pudrem.





7 komentarzy:

  1. Super przepis, właśnie wyjąłem z piekarnika i dałem w prezencie żonie.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję:) Mam nadzieję, że prezent smakował:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyśmienity pozdrawiam Mandlene17 /doskonały

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakował:) Pozdrawiam również bardzo ciepło:)

      Usuń
  4. NIE MAM TALENTU DO ROBIENIA CIAST ALE MOŻE TO CIASTO MI WYJDZIE Z UWAGI NA DZISIEJSZE 58 URODZINY MOJEGO TATY ... :) WŁAŚNI JEST W PIEKARNIKU

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobilam .wstawilam do piekarnika i zglupialam....gdzie tluszcz? ciasto bez tluszczu ? no ale juz sie piecze ,ciekawe co z tego wyrosnie i czy bedzie rzeczywiscie dobre..napisze po zjedzeniu kawalka

    OdpowiedzUsuń
  6. ohhhh !!!! to znowu ja ,anonimowy z postu wyzej .to jest cudownie delikatne ,przepyszne ciasto . wyszlo piekne . zjemy i zrobie nastepne. dziekuje za przepis .

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen