13.12.19

Modra kapusta


W tym roku, zamiast wieńca adwentowego, na moim stole pięknie prezentuje się gwiazda betlejemska (kwiat). Jest to o tyle dziwne, że kompletnie nie mam ręki do pielęgnacji kwiatów. Nawet kaktus przy mnie umrze :P Ale nie mogłam oprzeć się jej eleganckiej i wytwornej prezencji :D Ciekawe, czy dotrwa przy mnie chociaż do świąt :D


Modra kapusta z dodatkiem jabłka i boczku, wzbogacona nutą tymianku i rozmarynu. Jakoś ostatnio lubię dodawać wszędzie rozmaryn, niesamowicie podbija smak dań;) Kolejny klasyk śląskiej kuchni :) Przyznam, że nie często przyrządzam sama taką kapustę - zazwyczaj korzystamy z gotowej ze słoika. Pozwala to zaoszczędzić sporo czasu, bo taka domowa modra kapusta moim zdaniem, musi trochę postać, żeby przegryzły się wszystkie smaki. Dlatego najlepiej przygotować ją dzień wcześniej.



Składniki:
  • 1 kg czerwonej kapusty*
  • 100 g boczku wędzonego
  • 2 jabłka
  • 1 cebula
  • 1 liść laurowy
  • 5-6 kulek ziela angielskiego
  • 5 goździków
  • 1 łyżka octu
  • 1 gałązka świeżego rozmarynu
  • kilka gałązek świeżego tymianku
  • sól, pieprz

 *waga kapusty po poszatkowaniu - bez wierzchnich liści i głąba


Kapustę drobno poszatkować. Wrzucić do garnka, zalać wodą aby była cała przykryta i dodać liść laurowy, ziele angielskie i goździki. Ugotować do miękkości. Odcedzić. Na patelni wytopić boczek (jeśli trzeba można dodać trochę masła) i dodać obrane i pokrojone w drobną kostkę jabłko. Dorzucić również świeże zioła. Całość smażyć na małym ogniu aż jabłka zmiękną. Wówczas zawartość patelni dodać do garnka z kapustą i wymieszać. Dodać ocet, nieco pieprzu i sól do smaku. Kapustę dusić przez kilka minut na małym ogniu aby aromaty się między sobą przeniknęły.



1 komentarz:

  1. kapustę do tej pory robiłam bez goździków . Spróbuję następnym razem. JUż jestem ciekawa nowego smaku. Dziękuję i pozdrawiam, Andula

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen