17.3.19

Czerwona smoothie bowl



Smoothie bowl - co to właściwie takiego jest? Dosłownie tłumacząc, jest to gęsty koktajl warzywno-owocowy podany w miseczce z różnymi dodatkami. Smoothie bowl ma nie tylko smakować, lecz również cieszyć oko. Jest również zwane miseczką zdrowia, gdyż zawiera same zdrowe składniki. Koktajl podaje się nieco gęstszy (używa się mniej płynu) a wierzch ozdabia owocami, nasionami i różnorakimi płatkami. Można zatem zaszaleć nie tylko ze smakami, ale i artystycznie :)


Nie od dziś wiadomo, że do przyrządzania koktajli najlepiej nadają się świeże warzywa i owoce. Jednak w środku zimy trudno o dobrej jakości truskawki czy maliny. Dlatego te mrożone będą idealną bazą takiego smoothie. Ja do przygotowania swojego koktajlu również użyłam mrożonek i zimą korzystam najczęściej z takich owoców. Smoothie bowl to idealna propozycja na śniadanie, do którego polecam szklankę soku pomarańczowego Hortex.


Bardzo lubię wszelkiego rodzaju smoothie. Moje ulubione to te z dodatkiem szpinaku. Dzisiaj jednak przygotowałam dla Was smoothie w energetycznym, buraczkowym kolorze. Oczywiście, jest z dodatkiem buraka, ale to za sprawą mieszanki czerwonych owoców ma tak piękny, intensywny kolor.



Składniki:
  • 1/2 opakowania mieszanki owocowej Hortex
  • 1 banan
  • 1/2 szklanki świeżo wyciśniętego soku z buraka
  • 1 łyżeczka miodu
  • pistacje, wiórki kokosowe, owoce, siemię lniane

Banana obrać i umieścić w blenderze. Dosypać mrożone owoce (wcześniej ich nie rozmrażać - wówczas koktajl będzie bardziej aksamitny)*. Wlać sok z buraka i miód. Całość dokładnie zmiksować. Przelać do miseczki. Udekorować dowolnymi dodatkami. Ja użyłam mrożonych malin, banana, posiekanych pistacji, wiórków kokosowych i siemienia lnianego.

*jeśli Wasz blender nie posiada funkcji kruszenia lodu wówczas najlepiej najpierw owoce rozmrozić.




Przepis bierze udział w konkursie:



1 komentarz:

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen