3.12.19

Babeczki mikołaje


Dziś już pora na kolejny przepis :) W piątek Mikołajki a ja już dziś zostawiam Wam pomysł na fajne babeczki, abyście zdążyli je przygotować na ten dzień:)


Zobaczyłam kiedyś te babeczki na Pinterest i koniecznie chciałam je zrobić^^. Na dole zamieściłam zdjęcie wraz z instruktażem z tejże strony, jakby mój opis wykonania dekoracji okazał się mało czytelny. Wprawdzie moje mikołaje wyszły nieco brzydsze od oryginału, jednak należy tutaj zwrócić uwagę na bardzo ważny szczegół - nie mam rękawa cukierniczego:P A w trakcie dekoracji popsuła mi się również jego imitacja ze zwykłego worka:P Reasumując - dekoracje zmuszona byłam wykonać ręcznie :P (owszem, mogłam pójść do sklepu po nowy worek - jednak po godzinie 22 raczej mało które są otwarte).


Składniki na 12 sztuk:

Muffinki:
  • 100 g masła
  • 150 g cukru
  • 2 jajka
  • 120 ml kefiru
  • 120 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 50 g kandyzowanej skórki pomarańczowej
  • skórka starta z 1 pomarańczy
  • 100 g czekolady deserowej

Krem:
  • 250 g mascarpone
  • 150 ml śmietany kremówki
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 śmietan fix

Dodatkowo:
  • drażetki czekoladowe
  • wiórki kokosowe
  • czerwony barwnik spożywczy  


Muffinki:  Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i przestudzić. Masło utrzeć z cukrem do miękkości. Dodawać po jednym jajku a następnie wlewać powoli czekoladę. Ciągle mieszając wlać kefir i wsypać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia. Na koniec dodać otartą i kandyzowaną skórkę z pomarańczy. Gotowym ciastem napełnić papilotki do 3/4 wysokości. Babeczki piec w temperaturze 180 stopni przez około 25 minut. Wystudzić.

Krem: Mascarpone wymieszać z cukrem pudrem, śmietan fixem i kremówką na gładki i gęsty krem. Połowę 1/3 kremu przełożyć do miseczki i dodać troszeczkę czerwonego barwnika - tak, aby powstał bardzo delikatny, różowy kolor. Różowym kremem posmarować środek babeczek tworząc pasek. Do pozostałej różowej masy dodać więcej czerwonego barwnika, aby powstał kolor czerwony. Czerwonym kremem posmarować górę babeczek - to będą czapki. Resztę białego kremu przełożyć do rękawa cukierniczego i udekorować babeczki tworząc brodę i kożuszek przy czapce mikołajów. Dodatkowo można posypać biały krem wiórkami kokosowymi. Na środek każdej babeczki kładziemy drażetkę tworząc nos, oraz dokładamy małe groszki tworząc oczy. Babeczki schładzamy minimum 1 godzinę w lodówce.




2 komentarze:

  1. jakie cudeńka i to na bazie muffinek :). Ufam, że z każdym dniem będzie smaczniej i ciekawiej. Pozdrawiam, Andula

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen