8.2.20

Schabowy w ziołach


Moja dzisiejsza propozycja nie bez przyczyny pojawia się na blogu w sobotę. Może dla kogoś będzie ona inspiracją na niedzielny obiad :) Nigdy nie przepadałam za schabowym. Dopóki nie przygotowałam je w ten sposób. U mnie okazały się hitem! Nawet dzieciaki jedzą z apetytem :) Możecie użyć dowolnych ziół, takich jakie macie pod ręką. Ja postawiłam na pietruszkę, koperek i rozmaryn. Ale świetnie pasowałby tu również tymianek  :) Sami spróbujcie :)


Źródło: (klik)

Składniki:
  • 4 kotlety schabowe
  • 1 jajko
  • 1 łyżka majonezu
  • 1 łyżeczka soku z cytryny
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/4 łyżeczki pieprzu
  • pęczek ulubionych ziół - u mnie pietruszka, koperek i rozmaryn
  • bułka tarta do panierowania

Kotlety rozbić tłuczkiem jak na tradycyjne schabowe. W misce wymieszać ze sobą jajko, majonez, sok z cytryny, sól, pieprz oraz posiekane zioła. Do przygotowanej marynaty włożyć mięso i obtoczyć je z każdej strony. Odłożyć je do lodówki na minimum 2 godziny. Następnie wyjąć z lodówki i obtoczyć kotlety w bułce tartej. Mięso smażyć na dużym ogniu na złoty kolor z obu stron.


1 komentarz:

  1. Ciekawy pomysł na połączenie schabu i ziół , choć ja wolę schab z ziołami pieczony ( nie smażony) w piekarniku. Pycha! Pozdrawiam podziwiając Twoje zdjęcia, Andula

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen