27.6.14

Dżem czereśniowy z nutą wanilii



Już piątek? Albo raczej - nareszcie:P
Czekam już z niecierpliwością na rozpoczęcie weekendu wieczorem:P
Idąc po ziemniaki do sklepu dotarło także do mnie, że dzisiaj początek wakacji...
Ach, kiedy to było... kiedy czekało się z utęsknieniem na ten ostatni dzwonek ogłaszający wolność i labę na 2 miesiące...;) Oj, daaaaawnoooo..... Dawno temu i nieprawda ;)
Za to prawda zawsze była taka, że początek wakacji zawsze ogłaszał u mnie sezon na czereśnie :)
W tym roku wyjątkowo hojnie obdarowało nas drzewko i kilkanaście słoików z dżemem czereśniowym już stoi na półkach w spiżarni :)
Zastanawiałam się, czy taki przepis w ogóle dodawać na bloga, ponieważ spodziewam się, że część osób może mnie skrytykować za użycie "gotowca" do dżemów. No cóż - od lat używam dżemiksów, konfitureksów i innych podobnych cudów do produkcji dżemów i jak widać żyję i mam się dobrze :) Cały sekret tkwi w odpowiednim dobraniu dodatków. W tym przypadku dodanie wanilii do czereśni nadało im niezwykły aromat. Naprawdę polecam. Możecie dodać laskę wanilii, domowy cukier waniliowy a ostatecznie - jeśli nie posiadacie takich specyfików - dodać zwykły cukier waniliowy :)


Składniki:
  • 1 kg czereśni
  • 0,5 kg cukru
  • 2-3 cukry waniliowe
  • 1 opakowanie konfiturex 2:1
Czereśnie oczyścić, dokładnie umyć i wydrylować. Przełożyć do garnka i dolać około 50 ml wody. Owoce gotować aż częściowo się rozpadną a następnie rozdrobnić je na małe kawałki za pomocą tłuczka do ziemniaków. Wsypać cukier oraz cukry waniliowe. Gotować przez kilka minut aż cukier całkowicie się rozpuści. Następnie wsypać konfiturex i dokładnie wymieszać. Gotować na małym ogniu przez 5-6 minut (na opakowaniu produktu podany jest czas gotowania się dżemu - zazwyczaj wynosi on od 2 do 3 minut. Ja natomiast zawsze gotuję go trochę dłużej). Gotowy dżem zdjąć z ognia i rozlać do przygotowanych wcześniej słoików. Zakręcić i odwrócić do góry dnem. Pozostawić do całkowitego wystudzenia.




8 komentarzy:

  1. mmmm... wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniałe :) zawsze zjadam czereśnie nim pomyślę o ich przetwarzaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też robiłam ostatnio dżem czereśniowy i dodałam cukru z prawdziwą wanilią i muszę powiedzieć, że wyszedł również wyśmienity :)

    OdpowiedzUsuń
  4. czereśniowe dżemy są rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyobrazam sobie jego niebianski smak:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam truskawka plus wanilia i był pyszny, więc z czereśni musi być wspaniały, szkoda, że nie mam własnych jak u babci w dzieciństwie się zbierało w sadzie, ach.
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen