6.9.14

Kruche ciasto ze śliwkami i budyniem oraz 2 urodziny bloga :)



Tak... W tym tygodniu minął już drugi rok mojego blogowania...:)
Rok obfitujący w nowe.
W nowy etap w życiu.
W nowe fantastyczne wyzwania kulinarne.
W nowe znajomości (podziękowania kieruję tutaj w szczególności do grupy z Wyzwań Blogerek).
W nowe pomysły.

A to wszystko dzięki Wam, moi kochani czytelnicy! Pragnę Wam gorąco podziękować za te spędzone wspólnie dwa lata:) Gdyby nie Wy, moje blogowanie nie sprawiałoby mi tyle radości :)
Cieszy mnie Wasz każdy komentarz i zainteresowanie kierowane w stronę mojego bloga.
Bywa, że czasami nie mam na tyle czasu ile bym chciała aby poświęcić się blogowaniu. Jednak podczas dłuższej nieobecności zawsze znajdzie się życzliwa osoba, która zainteresuje się moją chwilową niekatywnością i wesprze dobrym słowem czy rozmową. 
Gorąco i z całego serca mówię: DZIĘKUJĘ!!!!! :)
I mam nadzieję, że nadal będziecie tu z miłą chęcią zaglądać :)

Na tę okazję przydałby się jakiś super tort, ale nie oszukujmy się - nie przepadam za tortami ;)
Dlatego u mnie sezonowo - ciasto ze śliwkami i budyniem :)
Tak się składa, że rok temu z okazji pierwszych urodzin bloga także upiekłam ciasto ze śliwkami hehe :) Jest to jednak zupełna zbieżność a nie umyślne działanie z mojej strony :)
Skoro nie tort, to może jakiś konkurs? Długo nad tym myślałam i ostatecznie doszłam do wniosku, że jednak wolę, aby moje grono odbiorców poszerzało się ze względu na moje kulinarne poczynania, a nie ze względu na chwilową możliwość zdobycia nagrody.

Zapraszam Was zatem na pyszne kruche ciasto ze śliwkami i budyniem. Przepis znalazłam tutaj (klik) i gorąco polecam to ciasto :) Ciasto wychodzi delikatne w smaku ale się nie rozpada a śliwki w połączeniu z budyniem to idealny duet na jesień :)


Składniki na małą blaszkę:
  • 500 g mąki
  • 2 jajka
  • 3 żółtka
  • 200 g masła
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 2 łyżki kaszy manny
  • cynamon
  • 700 g śliwek
  • 2 budynie waniliowe
  • 4 łyżki cukru
  • 3 szklanki mleka
Z mąki, jajek, żółtek, masła, cukru, proszku do pieczenia oraz szczypty soli zagnieść ciasto. Podzielić je na dwie części (40 % i 60%). Mniejszą część włożyć do zamrażarki a większą do lodówki na pół godziny.
Śliwki przekroić na pół i wyjąć pestki.
Większą połową ciasta wyłożyć blachę i posypać kaszą manną. Poukładać śliwki i posypać je cynamonem.
Z mleka, cukru i proszku budyniowego ugotować budyń. Gorący wylać na śliwki i wyrównać.
Na wierzch zetrzeć pozostałą część ciasta z zamrażalnika.
Piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez około 50 minut. Wystudzić i włożyć na parę godzin do lodówki. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.






5 komentarzy:

  1. Cudownie wygląda to ciacho!
    Gratulacje 2 urodzin bloga! *.*
    Życzę jeszcze więcej smakowitych pomysłów i pasji do tworzenia tej strony!

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratuluję! Dwa lata to jest coś! Życzę Ci dalszych wspaniałych inspiracji i wiernych czytelników:) A ciastem się poczęstuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratulacje z okazji 2 lat blogowania ;-)
    A klasyczne ciasta na dodatek z owocami są najlepsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. gratulacje kochana! bądź z nami zawsze :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje i kolejnych wielu lat blogowania! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen