7.9.14

Cytrynowe ciasto ze śliwkami (bez miksera) - Wrześniowe Wyzwanie Blogerek


 

Fioletowo.
Wrzosowo.
Śliwkowo.
Trochę słońca, trochę chmur.
Trochę uśmiechów, trochę fochów.


Po wakacyjnej przerwie powracamy z dziewczynami do naszych co miesięcznych Wyzwań :)
We wrześniu tematem przewodnim stały się "Dary jesieni".
Z racji, że spodziewaliśmy się dzisiaj gości, nie mogło u mnie zabraknąć ciasta. A dokładniej ciasta ze śliwkami, które idealnie wpasowuje się w tematykę jesiennych darów.
Jest ono na tyle proste, że każdy sobie z nim poradzi. Składniki każdy znajdzie w domu. Pasują do niego każde owoce sezonowe. No i nie trzeba używać miksera, co mi było bardzo na rękę, ponieważ mój M spał sobie smacznie po nocnej zmianie.
Nie mogę się już doczekać tego, co przygotowały inne dziewczyny :) A w tym miesiącu w wyzwaniu brały również udział: Marta, Justyna, Małgosia, Monika, Iwona.


Składniki na małą blaszkę:

Ciasto:
  • 2,5 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 jajka
  • 2 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka kefiru
  • 0,5 szklanki oleju
  • skórka starta z dużej cytryny
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 25 śliwek węgierek
Kruszonka:
  • 5 dag masła
  • 7 dag  mąki
  • 4 łyżeczki cukru
Składniki na kruszonkę zagniatamy i wkładamy do lodówki na czas robienia ciasta.
Śliwki przekroić na połówki i wyjąć pestkę.
Wszystkie składniki na ciasto umieścić w jednej misce i energicznie wymieszać. Ciasto powinno mieć gładką konsystencję. Formę wysmarować tłuszczem i wyłożyć papierem do pieczenia. Wylać gotowe ciasto i poukładać śliwki (ułożyłam je pod skosem, aby lekko na siebie nachodziły). Na końcu posypać ciasto kruszonką. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez około godzinę (aż do suchego patyczka).




10 komentarzy:

  1. powiedz mi tylko jedno: dlaczego znowu sama to zjadłaś ??????

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie ciasta, pięknie wygląda!!! u mnie też śliwkowo :)*

    OdpowiedzUsuń
  3. Cytryna i śliwa - połączenie rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  4. no ciacho świetne :) uwielbiam śliwki i zajadam się nimi prosto z drzewa akurat :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A ! cytrynowe ciacho ze śliwkami, rozkosz dla podniebienia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje smaki, już zapisałam sobie Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne połączenie, ciasto wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj kawałek bym z przyjemnością zjadła :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen