4.3.18

Kakaowe ciastka owsiane z migdałami i suszonymi śliwkami


 
W tym tygodniu w końcu się wykurowaliśmy. Mijające osłabienie organizmu nie sprzyjało częstemu przesiadywaniu w kuchni. Lecz gdy już trochę nabrałam sił postanowiłam przygotować coś słodkiego, a zarazem zdrowego, aby małe rączki widoczne na ostatnim zdjęciu mogły bez obaw sięgać sobie od czasu do czasu po takie ciasteczko.


Takie ciasteczka owsiane to banalny sposób na zdrową przekąskę do kawy czy herbaty. Piekłam już kiedyś ciastka owsiane w innej wersji (klik). Jednak zima sprzyja nieco czekoladowym uniesieniom kulinarnym i w ten oto sposób postanowiłam wzbogacić je o dodatek kakao. A do kakao pasowały mi idealnie migdały u suszone śliwki (które uwielbiam).


Składniki:
  • 100 g masła
  • 150 g cukru pudru
  • 2 jajka
  • 100 g mąki pszennej
  • 80 g mąki pełnoziarnistej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżeczki kakao
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  •  60 g płatków orkiszowych
  • 40 g otrębów 
  • 260 g płatków owsianych (u mnie połowa błyskawicznych i połowa górskich)
  • 2-3 łyżki mleka
  • 60 g posiekanych migdałów
  • 150 g pokrojonych suszonych śliwek
Masło utrzeć z cukrem pudrem na gładką masę. Dodać jajka i dokładnie ze sobą połączyć. Następnie wsypać obie mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia, sodą, szczyptą soli i kakao. Wlać mleko i wymieszać na gładkie ciasto. Następnie wsypać płatki owsiane, otręby, migdały i suszone śliwki. Wymieszać dokładnie za pomocą łyżki, aby wszystkie składniki były obtoczone ciastem. Blachy wyłożyć papierem do pieczenia. Dłonie zwilżyć wodą i formować małe kulki. Układać je na blasze w równych odstępach a następnie dłonią spłaszczyć. Wielkość ciastek zależy od naszych preferencji - możemy zrobić więcej mniejszych, lub mniej większych. Ciastka włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec około 17 minut.  Wystudzone przechowywać w puszcze lub zamkniętym pojemniku.





6 komentarzy:

  1. no, no i powiało wiosną. Lubię takie słodkości. Duża już ta mała;życzę zdrowia i pomysłów, bo czekam na Twoje wpisy z ciekawymi zdjęciami. Pozdrawiam, Andula

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio mam fazę na owsiane ciastka i dość często je robię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie pyszne i zdrowe połączenie składników. Te wszystkie dodatki to moje ulubione. Zjadłabym takie ciasteczka. Najchętniej teraz, do kawki:)
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen