17.11.18

Wątróbka z suszonymi śliwkami i kaszą pęczak


Sezon na gorące napoje uważam za oficjalnie otwarty. Pierwsze mroźne wieczory zachęcają do przygotowania sobie grzańca lub - dla tych, co nie mogą alkoholu - rozgrzewającej herbaty z goździkami, pomarańczą czy sokiem...


Połączenie dosyć nietypowe ale zapewniam, że pyszne. Na przepis natknęłam się w jakieś gazetce kulinarnej i bardzo mnie zaciekawił. Oczywiście potraktowałam go bardziej jako inspirację i trochę improwizowałam tak, aby uzyskać zadowalający mnie smak. Danie idealne na jesienne czy zimowe dni. Kasza pęczak świetnie się łączy z wyrazistą wątróbką oraz słodkimi śliwkami i cebulką. I nie wiem dlaczego, ale ten przepis bardzo mi się kojarzy z listopadem... ;)


Składniki:
  • 200 g kaszy pęczak
  • około 400 g wątróbki wieprzowej
  • 150 g suszonych śliwek
  • 2 cebule
  • sól, pieprz, chili
  • mąka

Kaszę pęczak ugotować według instrukcji na opakowaniu. Wątróbkę namoczyć na 2 godziny w mleku. Następnie ją odsączyć i pokroić w małe, równe kawałki. Cebulę obrać i pokroić w cienkie plasterki; śliwki pokroić na mniejsze kawałki. Kawałki wątróbki obtoczyć dokładnie w mące i obsmażyć z każdej strony na patelni. W czasie smażenia dorzucić piórka cebuli. Pod koniec smażenia wątróbkę przyprawić solą i dodać pokrojone śliwki. Dolać niewielką ilość wody aby nic nie przywierało do patelni. Wody dolać tyle, aby powstał dosyć gęsty sos. Gdy wątróbka oraz cebula zmiękną dodać ugotowaną kaszę pęczak i całość dokładnie wymieszać. Doprawić do smaku solą, pieprzem i odrobiną chili.



1 komentarz:

  1. Kaszę ze śliwami uwielbiam ale w wydaniu z wątróbką jeszcze nigdy nie jadłem. Ciekawe jak smakkuje?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen