8.7.18

Ogórki małosolne



Coraz ciężej skupić mi się nawet na prostym napisaniu posta. Ilość obowiązków mnie ostatnio przytłacza a plan wkrótce będzie jeszcze bardziej napięty.

Co roku sezon letni nie może obejść się bez przygotowania choćby jednej porcji ogórków małosolnych. Świetnie nadają się do grilla, na kanapkę, przekąskę czy do sałatki. Teoria podpowiada, że na każdy litr wody powinno się wsypać 1 łyżkę soli. Tutaj jednak zdałam się na własne kubki smakowe i dosypałam jej więcej, ponieważ oboje z M lubimy bardziej charakterne ogórki.
Zmodyfikowany przepis z magazynu Moje Gotowanie 6/2016.


Składniki:
  • 1-1,5 kg małych ogórków
  • 2-3 liście chrzanu
  • korzeń chrzanu
  • dużo kwiatów i łodyg kopru
  • 1 główka czosnku
  • 2 liście laurowe
  • 5 kulek ziela angielskiego
  • 1 łyżeczka ziaren gorczycy
  • 2 l wody
  • 2,5 - 3 łyżki soli

Ogórki zalewamy na 1 godzinę lodowatą wodą, odcedzamy. Chrzan obieramy i kroimy w grube paski. W wyparzonym i wytartym do sucha słoju układamy na dnie liście chrzanu, kwiaty i łodygi kopru oraz ciasno upychamy połowę ogórków (układamy je pionowo). Pomiędzy ogórki wciskamy kilka ząbków czosnku, 1 listek laurowy, 2-3 kulki ziela, połowę ziaren gorczycy i kawałki chrzanu. Następnie przykrywamy je kwiatami i łodygami kopru, upychamy drugą połowę ogórków i wciskamy w nie resztę chrzanu, czosnku oraz przypraw. Na sam wierzch dajemy sporo kopru.
Zagotowujemy 2 l wody, rozpuszczamy w niej sól i pozostawiamy do wystudzenia, najlepiej do temperatury pokojowej. W żadnym wypadku nie zalewajmy ogórków gorącą wodą - nie przyspieszy to fermentacji ogórki jedynie staną się miękkie jak kapcie i mogą złapać nieprzyjemny zapach. Letnią wodą zalewamy ogórki aż po samą krawędź słoika, zakręcamy i odstawiamy na 2-4 dni. Aby przerwać fermentację i nie dopuścić do zakiszenia, słoik wstawiamy do lodówki.

Ja swój słoik postawiłam na parapecie w kuchni dzięki czemu zajadaliśmy pierwsze małosolne po 3 dniach.



8 komentarzy:

  1. nie ma jak taki słoik pysznych ogórków:)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam identyczny słoik z pepco a w nim świeżo nastawione ogórki małosolne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo...też z niebieską nakrętką? :D Lubię buszować w pepco^^

      Usuń
  3. Wpis na czasie, bo ja też jestem na etapie robienia ogórków małosolnych. Do słoja wrzucam jeszcze liście wiśni i czarnej porzeczki, bez liści chrzanu. Ogórki konsumuję juz...następnego dnia. Pozdrawiam, Andula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma swój niezawodny sposób na dobre ogórki :) Jedni wolą bardziej słone, inni bardziej czosnkowe. Ważne, żeby to nam smakowały a każdy przepis można przecież potraktować jako inspirację a nie tylko dosłowną kopię :)

      Usuń
  4. Uwielbiam takie ogórki :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogóreczki uwielbiam :) Ale mi smaka narobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen