sobota, 13 czerwca 2015

Kruche ciasto z truskawkami i budyniową pianką



Pewnie wielu z Was to ciasto jest doskonale znane. Już dłuższy czas przymierzałam się do upieczenia tego ciasta, żeby się przekonać, czy rzeczywiście jest takie wspaniałe jak wszyscy mówią. No i nie zawiodłam się. Zdecydowanie jedno z lepszych wypieków, jakie jadłam, dlatego mogę Wam je gorąco polecić.


Składniki:

Ciasto kruche:
  • 2,5 szklanki mąki
  • 250 g masła lub margaryny (zimnego)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 5 żółtek
 Pianka budyniowa:
  • 5 białek
  • 1 szklanka cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 budynie waniliowe
  • 1/2 szklanki oleju
 Dodatkowo:
  • 500 g truskawek
Ciasto kruche: Wszystkie składniki szybko zagniatamy ze sobą. Ciasto dzielimy na dwie części
(40 % i 60 %) i wkładamy do zamrażarki. Blachę o wymiarach 33x20 cm lekko smarujemy masłem i wykładamy większą część ciasta, lekko je wklepując. Podpiekamy na złoty kolor przez 20 minut w temperaturze 190 stopni. Wyjmujemy i pozostawiamy do całkowitego wystudzenia.

Pianka budyniowa: Białka ubić na sztywno. Partiami dosypywać cukier oraz cukier waniliowy. Mieszać do uzyskania gładkiej i lśniącej bezy. Następnie dodać budynie, wymieszać, a na końcu wlewać powoli olej.
Na wystudzony spód wyłożyć pianę.

Truskawki umyć i obrać z szypułek. Większe owoce pokroić na połówki. Układać je otworami do góry, lekko wciskając w pianę. Na wierzch zetrzeć pozostałą część ciasta. Piec około 30-40 minut w temperaturze 190 stopni, wystudzić. Przed podaniem można oprószyć cukrem pudrem.


Źródło: (klik)


Czerwcowa miłość <3

17 komentarzy:

  1. Już dawno temu miałam takie upiec, świetnie wygląda, musi być pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kruche ciasto, masa i truskawki, poezja!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja kocham sezon truskawkowy! Tyle pysznych ciast teraz można robić, np. takie jak Twoje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmm uwielbiam takie ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam to ciacho! :) przeważnie gości u mnie w wersji z malinami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie proste i smaczne ciasta z owocami. A zdjęcie polnych kwiatów bardzo piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam podobne ale z jabłkami, muszę wypróbować wersję z truskawkami bo wygląda fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Jedno z lepszych ciast jakie jadłam. Pycha.

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie ciasta! Najlepsze połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne kwiatki, i pyszne ciacho. Pianką mnie kupiłaś.

    OdpowiedzUsuń
  11. Robiłam je z tego przepisu i jest wyśmienite!! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy budynie trzeba ugotować, czy tylko wsypać?

    OdpowiedzUsuń
  13. na jaki czas umieścić ciasto w zamrażalce?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak długo, aby ciasto dało się bez problemu zetrzeć na tarce - może to być pół godziny jak i godzina. Nie napisałam (nie wiem sama już teraz dlaczego), że ciasto najlepiej zetrzeć sobie właśnie na tarce.

      Usuń
  14. uffff..trzymałam 10 minut, a po wyjęciu nie dało się nic z nim zrobić więc starłam na tarce :)jest już w piekarniku :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...