25.11.14

Ciasto urodzinowe



Zostałam niedawno poproszona o upieczenie ciasta na urodzinowe przyjęcie - stąd nazwa wypieku :)
Wymyśliłam sobie coś kremowego, słodkiego i puszystego;) I poniżej przedstawiam Wam efekt mojej inwencji twórczej;) Mam nadzieję, że przypadnie Wam do gustu :) Ciasto wydaje się pracochłonne, ale zapewnia, że przy odpowiedniej organizacji pracy pójdzie Wam szybko i sprawnie :) Ciasto składam się kakaowego biszkoptu z nuta kawową, budyniowego kremu, herbatników oraz masy karmelowej. A całość zwieńczona jest polewą czekoladową :) Jest pyszne - w sam raz do po południowej kawki :)


Składniki:

Biszkopt:
  • 6 jajek
  • 6 łyżek cukru
  • 5 łyżek mąki
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
Krem:
  • 250 g masła
  • 2 budynie waniliowe
  • 700 ml mleka
  • 4 łyżki cukru
Dodatkowo:
  • 300 g herbatników
  • puszka kajmaku (polecam firmy Gostyń)
  • polewa czekoladowa*
  • wiórki kokosowe 
Biszkopt: Żółtka oddzielamy od białek. Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. Dodajemy partiami cukier i ubijamy aż powstanie lśniąca beza. Następnie dodajemy po jednym żółtku. Łyżeczkę kawy rozpuszczamy w niepełnej łyżeczce wody i wlewamy do masy jajecznej. Na końcu wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, mąką ziemniaczaną oraz kakao. Delikatnie mieszamy aż składniki dobrze się ze sobą połączą. Gotowe ciasto przelewamy do formy wysmarowanej tłuszczem i wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy 20-25 minut w temperaturze 180 stopni. Gdy ciasto lekko przestygnie, ale nadal będzie jeszcze ciepłe, wyjmujemy je z formy, zdejmujemy papier i przekładamy do czystej blaszki.

Krem: Gdy ciasto będzie w piekarniku gotujemy budyń z dwóch opakowań proszku budyniowego, 700 ml mleka oraz 4 łyżek cukru. Odstawiamy w zimne miejsce aby się schłodził. Masło wyjmujemy z lodówki aby nabrało temperatury pokojowej. Następnie miksujemy je na puch i dodajemy po łyżce zimnego budyniu. Dokładnie mieszamy, aby nie powstały grudki. Gotowy krem odstawiamy na chwilę do lodówki.

Biszkopt kroimy wzdłuż na połowę. W tym  miejscu można nieco nasączyć ciasto, np. alkoholem. Na jedną połowę biszkoptu wykładamy połowę kremu. Następnie układamy połowę herbatników. Rozsmarowujemy masę kajmakową i układamy na niej resztę herbatników. Dodajemy drugą połowę kremu i przykrywamy drugim blatem biszkoptowym. Wierzch oblewamy polewą czekoladową i posypujemy wiórkami kokosowymi. Ciasto pozostawiamy na kilka godzin w chłodnym miejscu (najlepiej na całą noc).

*polewę czekoladową można przygotować według własnego, sprawdzonego przepisu lub użyć gotowej.



24 komentarze:

  1. Jak pysznie wygląda. Chciałabym dostać takie ciasto na urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. też chce taki na urodziny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aż się głodna zrobiłam - wygląda przepysznie to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, to ciacho wygląda bosko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. i dla mnie na urodziny też poproszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ooo ile warstw! Cudownie apetyczne to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudownie kremowe, pyszne musiało być :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też poproszę takie ciasto na urodziny:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Normalnie ślinka cieknie !!!! wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaki rozmiar ma blaszka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już odpowiadam :) Użyłam blaszki o wymiarach 24x35 cm :)

      Usuń
  11. Bardzo smakowite, ozdoba każdego przyjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Już mi się to ciacho podoba i wiem, że na pewno by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zrobiłam to ciasto. Co prawda, chyba użyłam za dużej blachy, bo warstw musiałam zrobić mniej, ale i tak zrobiło ogromną furorę. Dzięki za przepis! Aha, dokonałam jednej zmiany: herbatniki zastąpiłam krakersami i z czystym sumieniem polecam tę modyfikację.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że ciasto smakowało :) I dziękuję za pomysł z krakersami - moim zdaniem to bardzo dobra modyfikacja, bo ich lekko słony smak jeszcze bardziej wydobędzie walory smakowe ciasta:)

      Usuń
  14. Super ciacho, bardzo smaczne, nie za słodkie. Polecam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Robiłam to Rewelacja !
    Wracam do tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie zrobiłam...szybko prosto ;-) teraz trzeba czekać parę godzinek ale na bank będzie pycha

    OdpowiedzUsuń
  17. Zrobiłam :) nie wiedziałam jaka blaszka o wzięłam mniejsza ale wyszło super i jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Upiekłam to ciasto na moje urodziny zanioslam koleżanką do pracy wszystkim smakowało nawet w kierowniczką

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen