23.12.17

Piernik z suszonymi śliwkami


No i całkiem zapomniałam, że mam dla Was jeszcze jeden świąteczny przepis. I to nie byle jaki, bo na pyszny piernik. Wprawdzie powinien się on najpierw pojawić a życzenia świąteczne później, lecz mam nadzieję, że wybaczycie mi nie tą kolejność i chętnie zobaczycie przepis :) W takim razie jeszcze raz - Wesołych Świąt! :)


Bardzo prosty piernik do przygotowania nawet w Wigilię. Oczywiście jak chwilę postoi zyskuje na smaku. Piekłam go już jakiś czas temu ale wiem, że jest to przepis, do którego będę wracać, bo piernik jest przepyszny. Przepis znalazłam tutaj (klik) - dodałam tylko więcej przyprawy do piernika :)


Składniki:
  • 250 ml mleka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 łyżki miodu
  • 100 g masła
  • 3 łyżki kakao
  • 1,5 łyżeczki kawy rozpuszczalnej
  • 2 łyżki przyprawy do piernika
  • 3 jajka
  • 3 łyżki powideł śliwkowych
  • 2 szklanki mąki
  • 1,5 łyżeczki sody
  • 100 g suszonych śliwek (zostawić kilka do dekoracji
Polewa:
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 1 łyżeczka masła
Do dużego garnka wlać mleko, wsypać cukier, kakao, kawę i przyprawę do piernika. Dodać masło  miód. Podgrzewać na małym ogniu mieszając, aż do rozpuszczenia się cukru i masła - nie gotować. Masę wystudzić. Żółtka oddzielić od białek. Białka ubić na sztywną pianę. Żółtka dodać do wystudzonej masy razem z powidłami i krótko wymieszać za pomocą miksera. Następnie wsypać mąkę z sodą wymieszać. Śliwki pokroić na mniejsze kawałki i dodać do ciasta. Na końcu dodać ubitą pianę z białek i za pomocą łopatki delikatnie i dokładnie wymieszać. Ciasto przełożyć do keksówki wysmarowanej masłem i wysypanej mąką. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 60 minut (aż do suchego patyczka).
Gorzką czekoladę wraz z masłem rozpuścić nad kąpielą wodną. Posmarować nią wystudzony piernik. Udekorować suszonymi śliwkami, orzechami czy migdałami.





5 komentarzy:

  1. przepis wart wykonania na ..... poświąteczną słodkość. Pozdrawiam, Andula

    OdpowiedzUsuń
  2. niby po Świętach ale taki piernik chętnie zjem i w zimowy wieczór :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen