21.12.18

Ciastka kruche z marmoladą i bezą


Srebrna choinka.
Zapach piernika.
Christmas is coming...


Troszkę mi szkoda, że to jeden z ostatnich świątecznych przepisów, gdyż bardzo lubię kompozycje w tej właśnie scenerii :) A dzisiejsze ciastka to jedne z moich faworytów na świąteczny stół. Odkąd je upiekłam stały się jednymi z moich ulubionych ciastek. Kruchy, maślany spód, do tego marmolada (konfitura czy dżem spłynęłyby z ciastka) i pyszna, chrupiąca beza na wierzchu :)


W oryginalnym przepisie (klik) do bezy dodawane są tylko orzechy. Ja miałam ich tylko połowę, dlatego postanowiłam dodać do nich wiórki kokosowe, (które wcześniej lekko zmieliłam aby były drobniejsze co znacznie ułatwia szprycowanie masy). Możecie je też oczywiście wykonać z samymi wiórkami kokosowymi.


Składniki:

Ciastka:
  • 140 g masła
  • 270 g mąki
  • 60 g cukru pudru
  • 3 żółtka
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • marmolada
Beza:
  • 3 białka
  • szczypta soli
  • 140 g cukru pudru
  • 60 g mielonych orzechów
  • 60 g wiórków kokosowych

Ciastka: Wszystkie składniki zagnieść szybko ze sobą na gładkie ciasto. Wstawić je do lodówki na godzinę. Po tym czasie rozwałkować je na grubość około 5 mm i za pomocą okrągłej foremki wykrawać okręgi, które układać na wyłożonej papierem do pieczenia blasze. Na środek każdego ciastka nałożyć po porcji marmolady.

Beza: Białka ubić ze szczyptą soli na sztywno. Partiami dodawać cukier puder. Na końcu wsypać orzechy i wiórki kokosowe. Masę przełożyć do rękawa cukierniczego z dużym otworem. Nakładać bezę wokół marmolady na ciastkach. Ciastka piec w piekarniku nagrzanym do 170 stopni przez około 15 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen