29.5.18

Tarta ze szparagami i pieczarkami


Słońce.
Piasek.
Zamiast plaży piaskownica :P ;)


Powoli kończy się sezon szparagowy i na jego zakończenie postanowiłam przygotować z nimi coś innego niż dotychczas. Wybrałam tartę na kruchym cieście, farsz stanowiły oczywiście szparagi i do tego pieczarki i ser. Całość uzupełnia świeży koperek. Było pysznie :)


Forma do tarty o średnicy 26 cm

Składniki:

Ciasto:
  • 180 g mąki
  • 120 g masła
  • 1 żółtko
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 3-4 łyżki zimnej wody
Farsz:
  • 1/2 pęczka zielonych szparagów
  • 30 dag pieczarek
  • 200 g  śmietany 18 %
  • 3 jajka
  • 120 g sera żółtego
  • sól, pieprz, gałka muszkatałowa
  • 2 łyżki posiekanego świeżego koperku

Ciasto: Wszystkie składniki szybko ze sobą zagnieść na jednolite ciasto. Zawinąć w folię i włożyć do lodówki na minimum godzinę. Następnie ciasto rozwałkować i wyłożyć nim formę do tarty. Ponakłuwać widelcem.

Farsz: Pieczarki obrać, pokroić w plasterki i podsmażyć. Szparagi pokroić na równej wielkości kawałki (wcześniej odcinając zdrewniałe końce). Ser zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. W misce wymieszać ze sobą jajka ze śmietaną, dodać podsmażone pieczarki, szparagi oraz żółty ser. Na końcu dodać posiekany koperek oraz przyprawić solą, pieprzem i odrobiną gałki muszkatałowej. Wymieszać. Gotowy farsz wyłożyć na ciasto. Tartę piec około 60 minut w temperaturze 190 stopni.



4 komentarze:

  1. a ja dziś znów łakomym okiem zerkałam w sklepie na szparagi, tylko brakowało mi pomysłu. Teraz mam, jutro zadziałam z tartą. Dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam, Andula

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie tarty☺

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam! :) też miałam robić w tym roku tartę, ale jakoś ciągle wpadało coś innego :) właśnie też piszę post na szparagi :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie jest ten artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen