6.4.19

Wilgotna babka serowo-czekoladowa


Wprawdzie nowy post na bogu planowałam jutro, jednak kiedy wieczór spokojny a dzieciaki śpią korzystam z wolnej chwili i dzielę się z Wami nowym przepisem dziś. Bo jutro... może akurat zabraknie mi znowu czasu :D


Oprócz fit mazurka (z ostatniego posta) Waszym życzeniem była również wilgotna babka. Tak się złożyło, że w najnowszym numerze magazynu Moje Gotowanie znalazłam fajny przepis na taką babkę, która po upieczeniu okazała się bardzo wilgotna i smaczna. To dzięki dodatkowi serka babka nie wysycha. Dodałam tylko od siebie 2 łyżki kakao, aby wzmocnić nieco smak czekolady. Użyłam również gotowej polewy czekoladowej bo już zabrakło mi czasu na stanie przy garach i przygotowanie takiej domowej.


Składniki:
  • 120 g cukru
  • 120 ml oleju
  • 150 kremowego serka
  • 150 g gorzkiej czekolady
  • 250 g mąki
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 60-100 ml mleka
  • polewa czekoladowa 

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, przestudzić. Cukier utrzeć z olejem, dodać serek i mieszać, aż do uzyskania kremowej konsystencji. Dodać rozpuszczoną czekoladę. Następnie połączyć masę z mąką, proszkiem do pieczenia, sodą, kakao oraz solą. na końcu powoli wlewać do masy mleko i mieszać aż do uzyskania konsystencji musu (ilość mleka uzależniona będzie od wilgotności użytego sera). Masę przełożyć do formy z kominkiem wysmarowanej cieniutko masłem. Babkę piec w temperaturze 180 stopni przez około 40 minut. Po wystudzeniu babkę oblać polewą czekoladową. Ja dodatkowo posypałam mieloną kawą.



4 komentarze:

  1. ciekawy przepis, lubimy wilgotne ciasta i czekoladę i serek, ale jaja gdzie? Nie ma jaj w przepisie czy tez chochlik zakradł się ? Pozdrawiam, Andula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak słusznie zauważyłaś, w przepisie nie ma jajek. Początkowo sama byłam zdziwiona ale i bez nich babka wyszła :)Pozdrawiam :)

      Usuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen