29.3.22

Babka kajmakowa

 

Nie będzie początku. 
Bo nie było końca. 
Jestem, znikam i powracam. 

Taki charakter blogowania.

Zostało mi sporo masy kajmakowej po któryś wyczynach kulinarnych i przez przypadek znalazłam ten przepis na babkę kajmakową właśnie z dodatkiem kajmaku z puszki (klik). Babeczka wyszła bardzo smaczna. Posmakowała zwłaszcza moim dzieciom. Lekka i puszysta. Jednak pomimo swoich walorów nie wpisze się na listę moich ulubieńców, gdyż od lat jestem fanką zwykłych ucieranych babek ;)

Składniki:

  • 5 jajek
  • 180 g mąki 
  • 100 g mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżki cukru
  • 300 g masy kajmakowej
  • 100 g masła
  • szczypta soli
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • sok z 1 cytryny

Polewa czekoladowa:

  • 50 g czekolady mlecznej
  • 50 g czekolady deserowej
  • ok. 50 ml śmietany kremówki (tyle ile zabierze czekolada aby powstała gęsta polewa)
  • posiekane orzechy lub dowolne bakalie do posypania

 

Masło z masą kajmakową podgrzać na małym ogniu aż do połączenia się składników. Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić na sztywną pianę dodając pod koniec ubijania cukier. Następnie dodać żółtka oraz sok z cytryny. Mieszać aż do połączenia składników. Wówczas wlać masę maślano-kajmakową oraz mąki wymieszane z proszkiem do pieczenia i całość wymieszać dokładnie za pomocą miotełki lub łopatki. Gotowe ciasto przelać do formy wysmarowanej masłem i wysypanej mąką. Piec w temperaturze 180 stopni przez około 50 minut (aż do suchego patyczka).

Czekolady wraz ze śmietanką umieścić w garnuszku i rozpuścić na małym ogniu. Gotową polewą polać wystudzoną babkę i udekorować dowolnymi bakaliami.



2 komentarze:

  1. Kochana, cieszę się, że wróciłaś ze wspaniałym przepisem. Ja często wracam do Twojego przepisu na ciasto marchewkowe, które skradło moje .... kubki smakowe. Pozdrawiam Andula

    OdpowiedzUsuń
  2. Kupiłam sobie kajmak i nie miałam pomysłu co z nim zrobić ale fajnie że natrafiłam na ten przepis bo lubię babki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen