18.9.12

Ciastka digestive


Zakochałam się w tych ciastkach :) Zdrowe, mało słodkie i pyszne. Czy jeszcze kogoś trzeba zachęcać? :)
Idealne do chrupania na drugie śniadanko. Na przykłąd w takiej wersji: pokruszone ciastka, do tego jogurt naturalny ze szczyptą cynamonu a wszystko polane łyżeczką miodu... :) Długo u mnie nie poleżały - jakieś krasnoludki dobrały się do puszki i ciastka trafiły do ich brzuszków :D Zatem niebawem powtórka:)
Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki.


 Składniki na około 25 ciastek
  • 175 g mąki pełnoziarnistej
  • 50 g mąki pszennej
  • 50 g zmielonych płatków owsianych
  • pół łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g masła lub margaryny
  • 3 łyżki brązowego cukru (można dodać więcej)
  • 60 ml mleka
Płatki owsiane zmielić na drobną mąkę. Wszystkie składniki połączyć i zagnieść nie klejące ciasto. Wałkować je na grubość około 4 -6 mm (najlepiej nie podsypując mąką, lub minimalnie). Wycinać ciastka i układać je na lekko natluszczonej blasze. Piec około 15 minut w temperaturze 180 - 190 stopni. Studzić na kratce.


9 komentarzy:

  1. ja wolę te z czekoladą ;p
    :D
    pozdrawiam ciepło!
    Szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Własnoręcznie robione są zdecydowanie najlepsze. Apetyczne się u Ciebie prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepsze domowe! Robiłam kiedyś z tego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj na pewno lepsze jak te z półki sklepowej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. domowe ciasteczka super sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasteczka digestive to chyba smakołyk zaraz po oreo najczęściej pojawiający się w przepisach! Gratuluje przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś czuję, że to będzie mój kolejny wyrób ciasteczkowy.
    Ładne zdjęcia robisz. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie wyglądają, chyba je zrobię, bo nie lubię kupować ciastek

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen