17.9.12

Deser budyniowy a'la szarlotka

Są smaki, których się nie zapomina. I za którymi się tęskni, niezależnie ile się ma lat i ile nas dzieli kilometrów od rodzinnego domu. Są dania, które zawsze wzbudzają w nas sentyment i kojarzą się z dzieciństwem. Z babcinymi wypiekami. Spacerami do lasu. Z zupą mleczną gotującą się każdego ranka...
Ten deser jest dla mnie w pewien sposób sentymentalny. Przyrządzała go moja babcia tylko w sobotę. I o ile kiedyś nie wzbudzał we mnie większego zainteresowania, tak właśnie ostatnio nabrałam ochoty by ponownie poczuć ten smak i odbyć sentymentalną podróż do czasów, kiedy dość często królował na naszych stołach. Sama nie wiem, dlaczego został zepchnięty w kąt...
Zatem, kto lubi budyń? Do tego herbatniki? I mus jabłkowy?
A jeśli lubicie wszystkie trzy to ten deser jest dla Was:)
Deser można przygotować w dwóch smakach - waniliowym i czekoladowym. Ja osobiście preferuje wersję waniliową, ale męska część mojej rodziny zawsze domaga się tej czekoladowej:)
Dla niektórych budyń w takim wydaniu może być zupełnie nie do przyjęcia:) Ale nie dajcie się zwieść pozorom - to naprawdę smaczne połączenie przypominające w smaku jabłecznik z budyniem:) I najlepiej prosto z lodówki - dobrze schłodzone:)

 Składniki na 2 duże porcje
  • opakowanie budyniu waniliowego lub czekoladowego
  • 500 ml mleka
  • 2 łyżki cukru
  • pół słoika musu jabłkowego
  • około 80 g herbatników
Herbatniki połamać na mniejsze kawałki. Z mleka, cukru i proszku budyniowego przyrządzić budyń. Trochę gorącego budyniu wlać na dno miseczek. Na to ułożyć warstwę herbatników i posmarować 2-3 łyżeczkami musu jabłkowego. Zalać kolejną warstwą budyniu i znowu wyłożyć herbatniki i mus. Na wierzch wylać ostatnią porcję budyniu i udekorować herbatnikiem. Podawać dobrze schłodzone (choć na ciepło też smakuje bardzo dobrze:))

 

17 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysl :) Na pewno spróbuje, bo ostatnio znowu polubilam budyn :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspanialy deser! :)
    Juz nie moge sie doczekac kiedy go zrobie!
    Pozdrawiam:D

    OdpowiedzUsuń
  3. co za cudowny pomysł na deser!

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny pomysł! zapisuję do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale super deser ! bardzo apetyczny pycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jej nigdy nie jadłam takiego deserku:)
    Myślę ,że można zamiast musu jabłkowego dodać powidło śliwkowexD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z powidłami jeszcze nie robiłam, ciekawy pomysł :D Zresztą już mam w planach kolejną kombinację tego deserku, mam nadzieje, że mile Was zaskoczę:)

      Usuń
  7. jabłka i budyń to jedno z moich ulubionych połączeń :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super ten deser, nabrałam na niego ochoty! Podobają mi się bardzo te miseczki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To są jeszcze miseczki mojej babci:D Właśnie z nich całe dzieciństwo jadłam ten deser:)
      A gdy nie miała za dużo czasu cały deser przyrządzała w jednej, wielkiej blaszanej misce:)I każdy nakładał sobie ile chciał:))

      Usuń
  9. świetny pomysł na deser z jabłkami:)chyba go zrobię ale dodam ciastka maślane z Lidla,będą świetnie pasowały.

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacyjny pomysł, pyszny przekładaniec :)

    OdpowiedzUsuń
  11. No, no, ale się rozpieszczasz! Deser wygląda przepysznie, na pewno szybko miseczki były opróżnione! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne są takie wspomnnienia :). Ja też mam takie swoje wlasnie smaki. Deser cudowny.

    OdpowiedzUsuń
  13. przypadło mi to połączenie do gustu!

    OdpowiedzUsuń
  14. Właśnie zrobiłam - super!!! Jem jeszcze cieplutkie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen