14.4.17

Baranek wielkanocny



Już któryś rok z rzędu planuję upiec baranka na święta. I za każdym razem nie zdążyłam. W tym roku postanowiłam, że koniecznie muszę go w końcu upiec. Moi rodzice od kilkunastu lat dysponują taką ciężką, masywną formą na baranka, którą kiedyś przywiozła babcia, Bóg jeden wie skąd. No to szybki spacer do rodziców i wieczorem już wyjmowałam gotowego baranka z formy. Skorzystałam z przepisu znajdującego się na stronie "Moje Wypieki" (klik). Moja foremka była z tych mniejszych, przez co zostało mi trochę ciasta. Ale to nic, przełożyłam je do małej foremki, dorzuciłam kawałki czekolady i było szybkie małe co nieco do kawy.

Jako, że jest to mój ostatni wpis przed świętami, chciałam Wam życzyć, aby Wielkanoc upłynęła Wam w ciepłej, rodzinnej atmosferze. Aby dyngus nie okazał się zbyt mokry a zajączek hojnie Was obdarował :) Wesołych Świąt! :)


Składniki:
  • 130 g masła
  • 130 g cukru
  • 3 jajka
  • 100 g kwaśnej śmietany 12%
  • 130 g mąki
  • 60 g mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 2 łyżki soku z cytryny
Masło roztopić i wystudzić. Do miski dodać śmietanę i jajka, krótko wymieszać. Następnie dodać resztę składników. Na końcu wlać masło i wymieszać łyżką - niedbale, tak jak ciasto na muffinki. Formę do baranka dokładnie wysmarować masłem i oprószyć mąką. Przelać do niej ciasto. Baranka piec w temperaturze 180 stopni przez około 40 minut (aż do suchego patyczka). Wyjąć i lekko przestudzić. Gdy będzie jeszcze ciepły, ściąć górkę ciasta (aby baranek równo stał), a następnie wyjąć go z formy. Po całkowitym wystudzeniu oprószyć go cukrem pudrem.




5 komentarzy:

  1. Jaki cudny! Takiej foremki to chyba nigdzie nie widziałam, aż zazdroszczę :)
    Wesołych i pogodnych świąt, Madziu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję za życzenia wielkanocne w towarzystwie smakowitego baranka. Mój też już stoi.
    I ja Wam życzę rodzinnych, pogodnych świąt spędzonych w zdrowiu i spokoju w towarzystwie bogatego zajączka. Pozdrawiam, Andula

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny bAaranek i do tego smaczny ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen