17.11.17

Rogaliki z nadzieniem orzechowym



Pozytywna myśl.
Próba zmian.
Pomimo ponurej aury.


Jak już wspomniałam przy okazji poprzedniego posta, królują ostatnio u nas rogaliki (choć przedwczoraj, po upieczeniu pierwszych pierniczków, zapewne ustąpią im miejsca). Jest to dokładnie ten sam przepis na rogaliki krucho-drożdżowe tylko z innym nadzieniem. Jeśli miałabym wybrać, które z nich mi najbardziej przypadły do gustu (marmolada, nutella, orzechy), to zdecydowanie moim faworytem są te orzechowe. Na prawdę godne polecenia :)


Składniki na 24 sztuki:

Ciasto:
  • 2 szklanki mąki (plus troszkę do podsypania)
  • 125 g masła lub margaryny
  • 40 g drożdży
  • 2 łyżeczki cukru
  • 1/2 szklanki kwaśnej śmietany
Nadzienie:
  • 100 g zmielonych orzechów włoskich 
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 2 białka

Białka ubijamy na sztywno. Wsypujemy cukier puder a następnie mielone orzechy i delikatnie ze sobą mieszamy. Odstawiamy na bok. Do jednej miski dajemy śmietanę, cukier i wkruszamy drożdże. Mieszamy, aż drożdże całkowicie się rozpuszczą. Do drugiej miski wsypujemy mąkę i dodajemy masło pokrojone w kostkę. Do mąki wlewamy drożdże ze śmietaną i zagniatamy elastyczne, gładkie i sprężyste ciasto. Chwilę wyrabiamy - ciasto powinno samo odchodzić od dłoni. Dzielimy je pół. Każdą połówkę rozwałkowujemy na kształt koła, które dzielimy na 12 trójkątów. Na szerszy rant każdego trójkąta nakładamy porcję nadzienia i zwijamy do wewnątrz, tworząc kształt rogala. Gotowe rogaliki układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy około 15 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni. Wystudzone posypujemy cukrem pudrem.
 



10 komentarzy:

  1. Uwielbiam rogaliki, a z takim nadzieniem na pewno smakują obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj kusicielko, kusicielko. Jak to dobrze, że kiedyś wpadłam na Twój blog i tu zostałam, bo kusisz przeogromnie, ale to i dobrze. I ja podzielam Twoje zdanie co do gustów smakowych w kwestii nadzienia rogaalikowego. A kiedy pocdzielisz się przepisem na pierniczki? Pozdrawiam, Andula.
    PS. A propos pierniczków: ja do swoich używam sfermentowanego .... miodu. Są bardziej pulchne i tak szybko nie zsychają się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja się cieszę, że zyskałam tak wierną czytelniczkę :) O sfermentowanym miodzie jeszcze nie słyszałam - brzmi ciekawie :) A przepis na pierniczki pojawi się w przyszłym tygodniu :)

      Usuń
  3. Zrobiłam dziś z marmoladą dla gości - zajadali, aż im się uszy trzęsły.:) Pyszne i jak się szybko je robi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowały :) Ja też je uwielbiam ten szybki czas ich przygotowania^^

      Usuń
  4. bardzo lubię nadzienie orzechowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepyszne ! Proste i zawsze się udają ;) jak zostają żółtka z masy orzechowej to dodaje je do ciasta. Polecam ! ;) Dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen