13.12.17

Muffinki piernikowe



Półmrok.
Ciepły koc.
Wiele myśli...


Muffinki, których miało nie być. Nie planowałam ich upiec jednak upiekłam ją jako ostatnią deskę ratunku. Nawet nie trzymałam się sposobu wykonania podanego w oryginalnym przepisie (klik) tylko wrzuciłam wszystko do jednej miski, wymieszałam łyżką i włożyłam do piekarnika. Potem na szybko udekorowałam i jakimś cudem uraczyłam moich gości jadalnym wypiekiem.
A dzień wcześniej postanowiłam upiec struclę orzechową według przepisu z pewnej gazetki z ciastami. Od początku mi szwankowały coś proporcje jednak postanowiłam zaufać przepisowi i postępować zgodnie z jego instrukcją. I masz - wyszła mi największa katastrofa cukiernicza w życiu. Cóż, przynajmniej mam nauczkę, że należy słuchać własnej intuicji i czasami wprowadzać zmiany ;)


Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżki przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki powideł
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 łyżki miodu
  • 2 jajka
Polewa:
  • 60 g gorzkiej czekolady
  • 1 łyżeczka masła

Sypkie składniki, czyli mąkę, cukier, kakao, przyprawę do piernika, sodę i proszek do pieczenia mieszamy ze sobą. W osobnej misce mieszamy mokre składniki - powidła, olej, mleko, miód i jajka. Następnie mokre i suche składniki łączymy ze sobą i mieszamy łyżką aż do uzyskania jednolitego ciasta. Za pomocą łyżeczki przekładamy je do papierowych foremek. Wkładamy je do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 30 minut (aż do suchego patyczka).
Czekoladę wraz z masłem rozpuszczamy nad kąpielą wodną. Smarujemy nią wierzch muffinek i dowolnie dekorujemy.





3 komentarze:

  1. Na takie muffinki miałabym ochotę nawet teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poczęstuję się, bo wyglądają wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  3. intuicja w kuchni często idealnie się sprawdza :) a taką muffinką chętnie bym się poczęstowała :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen