21.5.18

Ciastka francuskie z budyniem i rabarbarem.




Kupiłam dziś kilogram szczęścia.
Znaczy się truskawek.
Zwał jak zwał :D


Jeśli nie masz pomysłu na szybki deser to zawsze sprawdzi się ciasto francuskie. Mam ostatnio fazę na rabarbar stąd sporo go w mojej kuchni. Oprócz tych ciasteczek mam dla Was jeszcze jeden, fantastyczny przepis z nim w roli głównej. Ale o tym następnym razem. A wracając do tych ciastek nadmienię tylko, że nie pomijajcie dodatku cukru na wierzchu - sam rabarbar jest kwaśny a słodka skorupka fajnie go osłodzi. Jak widać na zdjęciach - sprawdzą się idealnie do zabrania w plener.


Składniki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 400 ml mleka
  • 1 budyń waniliowy 
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łodygi rabarbaru
  • brązowy cukier do posypania
  • 1 jajko
Rabarbar obrać i pokroić w równej wielkości grube plastry. Z 400 ml mleka, cukru i proszku budyniowego ugotować budyń i go wystudzić. Ciasto rozłożyć na blacie i podzielić na równej wielkości kwadraty. Od nas zależy, jakieś one będą wielkości - ja zdecydowałam się na nieco mniejsze. Na każdy kwadrat ciasta nałożyć porcję budyniu a na nią kilka kawałków rabarbaru. Przeciwległe ze sobą brzegi zawinąć. Ciastka przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Posmarować je rozkłóconym jajkiem i obficie posypać brązowym cukrem. Ciastka piec w temperaturze 200 stopni przez około 20-25 minut (w zależności od ich wielkości) aż się ładnie zezłocą.











2 komentarze:

  1. kobieto, kusisz , oj kusisz. A propos Twojego ulubionego rabarbaru..... czy popełniasz dżem rabarbarowo-truskawkow. Niebo w gębie! Pozdrawiam , Andula

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś taki robiłam, był przepyszny:) Jak mi czas na to pozwoli to w tym roku planuję właśnie taki przygotować :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen