13.5.18

Placki z rabarbarem i jabłkami na kefirze



Ostatnio u mnie rabarbarowy szał. Już nie pamiętam, kiedy popełniłam tyle wypieków z rabarbarem (wypatrujcie ich za niedługo na blogu). Na szczęście nie musieliśmy tego sami zjeść. Zawsze nadarzyła się jakaś stosowna okazja, żeby zabrać ze sobą ciasto. A to goście, a to grill, a to wycieczka. I tym oto sposobem nasze ciałka nie zyskały żadnych dodatkowych boczków :D


Te placki polecam na słodki obiad lub podwieczorek. Powstały spontanicznie. Zostało mi troszkę rabarbaru, który nie wykorzystałam do ciasta, a i jakieś jabłko się przyplątało. Kefir w lodówce też prosił już swoją datą o jego wykorzystanie. No i padło na placki. Posiłkowałam się tym przepisem na ciasto (klik). Wyszły bardzo dobre:)


Składniki:
  • 300 g mąki
  • 2 jajka
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 400 ml kefiru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • 1 jabłko
  • 2 łodygi rabarbaru
  • cukier puder do posypania
Jabłka obieramy, wydrążamy nasiona i kroimy w kostkę. Rabarbar obieramy i kroimy w grubsze plastry. Do miski wsypujemy mąkę, dodajemy łyżkę cukru pudru, cukier waniliowy i proszek do pieczenia. Dolewamy kefir. Żółtka oddzielamy od białek i również dodajemy do miski. Białka ubijamy na sztywno. Zawartość miski dokładnie ze sobą mieszamy (np. łyżką - nie trzeba miksera). Następnie dodajemy pokrojone jabłko i rabarbar. Na końcu dodajemy ubitą pianę z białek i delikatnie, ale dokładnie wszystko mieszamy. Placki smażymy na rozgrzanym tłuszczu (olej, margaryna) na średnim ogniu z obu stron na złoty kolor. Wykładamy na ręcznik papierowy w celu odsączenia z nadmiaru tłuszczu. Gotowe placki posypujemy cukrem pudrem.











6 komentarzy:

  1. a ja właśnie dziś miałam takie placuszki na śniadanie . Pycha! Pozdrawiam, Andula

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana uwielbiam takie placuszki :) i kocham rabarbar :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właśnie przymierzam się do rabarbaru. Podpowiedziałaś mi swoim pomysłem co mam z rabarbarem zrobić. Wspaniałe placuszki. Piękne, złote krążki, które pewnie pysznie smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  4. rabarbar w tym roku jadłam dopiero raz, za to u mnie szparagowe szaleństwo :) no i czekam na truskawki <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na pyszne placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. woow jakie apetyczne zdjęcie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen