15.7.18

Zupa z fasolką szparagową


Rano po całym mieszkaniu unosił się nieziemski zapach jabłek i cynamonu. I bynajmniej nie tęsknię (jeszcze) za jesienią, ale nadmiar papierówek wypadałoby zużyć, prawda? :) 


Zwykła, letnia zupa, która dzięki przewadze fasolki szparagowej i szczypty kurkumy nabiera nieco innej formy niż tradycyjna jarzynowa. Kolor również kojarzy się z latem więc korzystajcie póki można ze świeżych i młodych warzyw :)



Składniki:
  • 3 skrzydełka
  • 1 pietruszka
  • kawałek selera
  • 2 marchewki
  • 3 ziemniaki
  • 300 g fasolki szparagowej (u mnie żółta i zielona)
  • 5-6 łyżek śmietany kremówki
  • 1/3 łyżeczki kurkumy
  • 1,2 l wody
  • sól, vegeta, cukier
  • natka pietruszki
Do garnka włożyć skrzydełka i zalać je wodą. Warzywa obrać i pokroić w plasterki a ziemniaki w kostkę. Fasolkę pokroić na mniejsze kawałki. Gdy woda w garnku zacznie się gotować wrzucić pokrojoną marchewkę, selera i pietruszkę. Gotować kilka minut na średnim ogniu po czym dodać ziemniaki i fasolkę. Całość gotować na małym ogniu aż warzywa zmiękną. Zdjąć z ognia i wyjąć skrzydełka. Zupę doprawić do smaku solą, pieprzem, cukrem, kurkumą i vegetą. Skrzydełka obrać a mięso pokroić na mniejsze kawałki i dodać do zupy. Na koniec zabielić ją śmietaną. Posypać posiekaną pietruszką.



4 komentarze:

  1. spodziewałam się papierówkowo-cynamonowej nowości po takim wstępie, a tu .... fasolówka z kurkumą. Ale mnie rozgrzało samym czytaniem, już nie muszę przygotowywać sama obiadu :) Pozdrawiam, Andula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Papierówkowo-cynamonowa słodycz pojawi się niebawem ;)

      Usuń
  2. Ja robiłam wczoraj bardzo podobną. Uwielbiam tą zupkę 😊 Moja czeka na swoją kolej na bloga 😉

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen