19.7.19

Sernikobrownie z wiśniami



Pozostajemy w kręgu słodkości. Pierwszy raz upiekłam brownie. Byłam szalenie ciekawa, jak smakuje to zakalcowate ciasto, którym tak wiele osób się zachwyca. Swoją wersję przygotowałam z serem (wyszło zatem sernikobrownie) i dodałam świeże wiśnie, którymi w tym roku hojnie obdarzyli mnie rodzice. 



Źródło (z moimi zmianami) - (klik)

Blaszka 25x30cm

Składniki:

Brownie:
  • 200 g czekolady deserowej
  • 200 g masła
  • 150 g cukru
  • 2 jajka
  • 1 łyżka kakao
  • 150 g mąki
  • 400 wydrylowanych wiśni

Masa serowa:
  • 500 g sera na sernik
  • 2 jajka
  • 1 łyżka budyniu waniliowego
  • 100 g cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • sok z 1/2 cytryny


Brownie: W garnku, na małym ogniu, rozpuścić masło z cukrem. Następnie zdjąć z ognia i dodać połamaną na kawałki czekoladę. Pozostawić na chwilę, aż czekolada się rozpuści i wymieszać. Lekko przestudzić i dodać jajka. Wymieszać i wyspać mąkę oraz kakao.

Masa serowa: Wszystkie składniki masy serowej zmiksować ze sobą; niezbyt długo, tylko do ich połączenia. 

Ciasto przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia i wyrównać. Wlać masę serową. Można za pomocą patyczka do szaszłyka lub widelcem zrobić kilka wzorków. Na wierzchu rozłożyć wiśnie. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 60 minut. Wystudzić.


1 komentarz:

  1. o jejciu, jejciu, jak to się stało , że przegapiłam taką pyszność. Jednak, co się odwlecze, to nie uciecze. Kusicielko miła dziękuję za wpis. Pozdrawiam, Andula

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen