3.9.19

Ciasto waniliowo-kokosowe ze śliwkami i 7 lat bloga


7 lat minęło.
Tak.
Dziś blog kończy 7 urodziny.
Nie będę po raz kolejny podsumowywać minionego czasu. Jak zawsze jestem wdzięczna za wszelkie doświadczenia, znajomości oraz wiedzę, którą zdobyłam dzięki prowadzeniu bloga.

Dziś chcę się skupić na przyszłości. Tej dalekiej i mniej odległej. Moim pierwszym celem jest zmiana wizerunku bloga i uporządkowanie jego treści. Po cichu chodzi mi po głowie nowa odsłona strony ale dokładnego terminu jego realizacji nie jestem w stanie w tej chwili podać.

Drugim założeniem jest poprawa zdjęć. Ciągle nie jestem do końca z nich zadowolona. Planowany zakup kilku nowych akcesoriów jest tylko częścią składową całości, w której pierwszorzędną rolę odgrywa przede wszystkim czas. Moje ostatnie prace są popełniane w pośpiechu. I pewnie za dużo w tej kwestii się nie zmieni, ale może lepsze planowanie zdjęć pomoże mi nieco w ich ulepszeniu.

Czego sobie życzę? Wytrwałości. Chciałabym częściej publikować posty i być bardziej aktywna w social mediach. Jednak każdy, kto ma dwójkę malutkich dzieci w domu dobrze wie, jak trudno czasami jest wygospodarować chwilę dla siebie. I kiedy posty pisze się na 15 minutowej drzemce malucha, w międzyczasie robiąc pranie i gotując zupę.

To tyle :) Kawę wypiłam, ciasto zjadam :) Sto lat, My simple kitchen - mój trzeci brzdącu :)


No ale żeby tradycji stało się zadość, jak w każdą rocznicę urodzin bloga nie mogło się obejść bez ciasta ze śliwkami :) Przepis na to powyższe znalazłam w ostatnim wydaniu magazynu Sól i Pieprz. Wprowadziłam tylko delikatne zmiany. Najbardziej zaciekawiła mnie masa kokosowa w środku. Całość wyszła bardzo dobra, w sam raz do kawy :)



Tortownica 24 cm

Składniki:

Ciasto:
  • 350 g mąki
  • 170 g masła
  • 80 g cukru
  • 1 jajko
  • 1 żółtko
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
Masa waniliowo-kokosowa:
  • 125 ml śmietany kremówki
  • 1/3 szklanki cukru
  • 125 g wiórków kokosowych
  • 1 białko
  • 1 budyń waniliowy 
  • 5 łyżek oleju
  • sok z 1/2 cytryny
Dodatkowo:
  • 400 śliwek (waga po wypestkowaniu)
  • cukier puder do posypania


Ciasto: Wszystkie składniki zagnieść na miękkie i elastyczne ciasto. Włożyć do lodówki na minimum godzinę.

Masa waniliowo - kokosowa: Śmietanę z cukrem (1 łyżkę odłożyć do piany) podgrzewać, aż cukier się rozpuści. Wsypać wiórki, wymieszać i zdjąć z ognia. Dodać sok z cytryny, wymieszać. Odstawić do wystygnięcia.

Śliwki umyć, osuszyć, przekroić na pół i usunąć pestki.

Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć ją 2/3 ciasta. Resztę ciasta ponownie włożyć do lodówki. Podpiec je w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20 minut.

Białka ubić z 1 łyżką cukru na sztywno. Pianę delikatnie wymieszać z budyniem, a następnie z masą kokosową. Wlać olej, ponownie wymieszać. Wyłożyć 1/3 masy na podpieczony spód. Na masie rozłożyć śliwki skórką do dołu i przykryć je resztą masy kokosowej. Na wierzchu rozłożyć resztę schłodzonego ciasta (ja odrywałam kawałki ciasta palcami i wciskałam je w masę).
Ciasto piec przez około 40 minut w 180 stopniach. Wystudzić. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.


Jestem ciekawa, czego Wy mi życzycie? :) I czego sobie życzycie na blogu? :)

2 komentarze:

  1. wszystkiego najlepszego i czekamy na dalsze przepisy pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. 7 latek to już nie..... brzdąc, ale pierwszoklasista. Zatem życzę Ci spełnienia blogowych założeń, pomysłowości smakowej i wizualnej. Niechaj wszystkie smakowitości pieszczą nasze podniebienia:). Kolejnej siedmiolatki. Ciasto jest wspaniałe, pełne kruszonki, tak jak lubimy. Pozdrawiam Andula

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen