5.6.13

Lody kawowe - bez maszynki i mieszania!


"Nie musisz być najlepszy dla innych. Bądź najlepszy dla siebie".
Moje nowe motto.
Lek na chorą ambicję i wymagania innych.
Nie ma ludzi idealnych.
Każdy o tym wie.
Ale często zapomina.


Pomimo deszczowej aury panoszącej się na zewnątrz proponuję Wam dzisiaj lody. Kawowe, gdyż od dawna już za mną chodziły lody o tymże smaku. I jestem nimi zachwycona, dlatego Wam je serdecznie polecam. Zwłaszcza, że do ich wykonania nie jest nam potrzebny super sprzęt pt. maszynka do lodów; nie trzeba również ich mieszać co jakiś czas. Można powiedzieć, że lody robią się same :D Nie no, taki mały żarcik;) Prawie same;)
Skorzystałam z tego przepisu na lody (klik), z tym że ja zrobiłam wersję kawową. Ale planuję już na tej samej bazie lodowej stworzyć inne wersje :)

Składniki:
  • 320 ml śmietany kremówki
  • 2 jajka
  • 100 g cukru
  • 1 łyżka przegotowanej wody
  • 2-3 łyżeczki kawy rozpuszczalnej (w zależności od tego, jak bardzo "kawowe" mają być nasze lody)
Żółtka ubijamy z 50 g cukru i 1 łyżką wody, aż masa będzie puszysta i niemalże biała. Kawę rozpuszczalną rozcieńczamy z 1 łyżeczką wody i wlewamy do masy jajecznej. Białka ubijamy na sztywno. Dodajemy do nich pozostałe 50 g cukru i ubijamy aż masa będzie lśniąca. Wówczas dodajemy ją do masy jajeczno - kawowej i delikatnie mieszamy. Na końcu dodajemy ubitą na sztywno śmietanę kremówkę i wszystko ze sobą dokładnie łączymy. Masę przelewamy do miski lub pojemnika i wkładamy do zamrażarki. Lody są gotowe po 3-4 godzinach.




18 komentarzy:

  1. W życiu trzeba pamiętać o sobie:) Na lody się piszę!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lody i ta piękna piwonia...poezja

    OdpowiedzUsuń
  3. widziałam oryginalny przepis, nawet sobie zapisałam do wypróbowania, a Twoja wersja kawowa równie boska!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lody kawowe - coś dla mnie :) Muszą smakować wspaniale, zwłaszcza, że dodatkowo ma się satysfakcję z samodzielnego ich przygotowania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje motto ma sens! I ja z niego skorzystam :D

    Wracajac do lodow, caly czas trzymam sie tego co napisalam na fanpageu na fb: na lody sie wpraszam i juz haha
    Moze ulecza moja pogodowa chandre :D
    :*
    A tak calkiem serio, to nie spodziewalam sie, ze beda tak latwe w przygotowaniu! :D Nie mam maszynki do lodow, a wizja mieszania marznacej masy co jakis czas tez srednio do mnie przemiawia, wiec kto wie.. moze zafunduje sobie troche lodowej przyjemnosci wg Twojego przepisu :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja oczywiście cały czas zapraszam:D:*:* Polecam Ci gorąco bo mi te lody strasznie smakowały:) Jak zobaczyłam ten przepis to od razu wiedziałam, że z niego skorzystam bo ja także nie jestem fanką mieszania masy co jakiś czas a maszyny do lodów nie posiadam:)

      Usuń
  6. Kawowe moje ulubione:) Przepis zapisuje, jest fajny no i nie trzeba mieć maszyny do lodów:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale bym zjadła takie lody :)) Bardzo lubię wszystko co z kawą :))

    OdpowiedzUsuń
  8. to co wszyscy uwielbiamy najbardziej - lody:) świetnie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  9. U mnie też dzisiaj lody :) Kawowych nie jadłam jeszcze, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z wielką checią zjadłabym tak przepyszne lody i zawsze, to domowe :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają cudnie, muszę sobie takie zrobić, bo desery kawowe uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen