21.3.18

Szybkie babeczki drożdżowe z rodzynkami i czekoladą


Turkus.
Biel.
Zupełnie jak wiosna.
Trochę zieleni.
I trochę śniegu...


Szukałam ostatnio przepisu na szybkie ciasto drożdżowe i natrafiłam na ten przepis (klik). Bardzo mi przypadł do gustu bo na prawdę babeczki nie wymagały sporo zachodu. A wyszły bardzo dobre. Nieco bardziej zbite niż puchowe. Dodatki można również zmienić. Ja wybrałam akurat czekoladę i rodzynki. Myślę, że takie babeczki fajnie nadadzą się do świątecznego koszyczka :)


Składniki na 12 dużych babeczek:
  • 2 szklanki mąki 
  • 3/4 szklanki mleka
  • 70 g masła
  • 1 jajko
  • 5 łyżek cukru
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 25 g świeżych drożdży (lub 7 g suszonych)
  • garść rodzynek
  • 50 g mlecznej lub gorzkiej czekolady
Masło z mlekiem umieścić w rondelku i podgrzewać, aż masło się rozpuści. Wystudzić. W misce wymieszać ze sobą mąkę, jajko, cukier, wanilię i drożdże (jeśli używamy świeżych najlepiej zrobić zaczyn). Dolewając mleko z masłem wymieszać ze sobą wszystkie składniki za pomocą miksera. Wyrabiać przez kilka minut. Gdy ciasto ładnie zacznie odchodzić od miski to znak, że już jest gotowe. Na samym końcu dodać posiekaną czekoladę i rodzynki. Wymieszać łyżką i za jej pomocą nakładać ciasto do papierowych foremek. Formę z babeczkami przykryć ściereczką i pozostawić na 20-30 minut do napuszenia. Babeczki piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 30 minut. Wystudzone posypać cukrem pudrem.





6 komentarzy:

  1. Ale te papiloty śliuczne.
    www.natalia-i-jej-świat.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasta drożdżowe wyzwalają jakąś magię, kiedy się pieką. Nie ważne, czy to duże, czy małe wypieki. Najważniejsze, że smaczne. Twoje babeczki są urocze i takie świąteczne :)
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! Dziś chciałam dodać rodzynki do muffinek i okazało się, że w ogóle ich nie mam w domu :(

    Serdecznie zapraszam w wolnej chwili na swojego bloga kulinarnego, ostatnimi czasy powstał domowy Kopiec Kreta - niebio w gębie! <3

    https://bitasmietanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. urocze babeczki :) wyglądają jak takie bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen