4.10.19

Sałatka grzybowa z papryką



Postanowiłam w tym roku zaszaleć nieco z grzybami i przygotować je na różne sposoby. Była już zatem tarta z grzybami (z poprzedniego posta), sos grzybowy (klik) i kurczak z grzybami (już niebawem na blogu). Trochę zamroziłam, część ususzyłam a ostatnią partię zamknęłam w słoiku w postaci sałatki. Przepis na nią znalazłam w magazynie Moje Gotowanie 10/2016. Z podanej porcji wyszły mi 4 słoiki. Myślę, że będą dobrym dodatkiem do wszelkiego rodzaju mięs :)




Składniki na 4 słoiki po 0,5 l

  • 1,5 kg świeżych grzybów leśnych (u mnie podgrzybki i borowiki)
  • 250 g cebuli
  • 250 g czerwonej papryki
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1/2 szklanki wody
  • 2 łyżki cukru
  • 1,5 łyżki octu
  • sól, pieprz

Grzyby oczyścić i pokroić w kostkę. Cebulę obrać i również pokroić w kostkę. Paprykę oczyścić z błon i także pokroić w kostkę. W garnku rozgrzać olej, wrzucić cebulę i zeszklić ją, następnie dodać paprykę i poddusić ją przez kilka minut. Wrzucić grzyby, dodać wodę, koncentrat pomidorowy, cukier i ocet. Całość dusić około 20 minut (tak, aby grzyby zachowały swój kształt). W międzyczasie doprawić sałatkę solą oraz pieprzem. Gorącą przełożyć do słoików, i szczelnie zakręcić. Pasteryzować około 30 minut.




1 komentarz:

  1. Fajne, prawie nieznany przepis na sałatkę grzybową z papryką, super

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen