28.7.14

Sałatka ziemniaczana do grilla


Bardzo prosta sałatka zarówno w wykonaniu jak i ilości składników. Idealnie nadaje się jako dodatek do dań z grilla, z myślą o którym była przygotowywana. W internecie jest wiele przepisów na tę sałatkę, ja jednak postanowiłam stworzyć własną wersję, tak aby odpowiadała moim kubkom smakowym :)


Składniki:
  • około 20 młodych ziemniaków średniej wielkości
  • 1 łyżeczka musztardy
  • 2 łyżki majonezu
  • 3 łyżki jogurtu greckiego
  • 1 ząbek czosnku
  • szczypiorek 
  • sól, pieprz
Ziemniaki obieramy i gotujemy aż do miękkości. Gdy wystygną kroimy je na plasterki lub ćwiartki.
Z majonezu, jogurtu i musztardy przygotowujemy sos. Ząbek czosnku przeciskamy przez praskę i dodajemy do sosu, po czym zalewamy nim sałatkę. Dosypujemy posiekany szczypiorek. Sałatkę dokładnie mieszamy i doprawiamy solą i pieprzem. Odstawiamy do lodówki na około 2 godziny, aby sałatka się przegryzła.





6 komentarzy:

  1. ja robię z koperkiem i ogórkami kiszonymi, o jak dawno jej nie jadłam. Kurczę smaku mi narobiłaś:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie sałatki, tak tak tak! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna i prosta sałatka :) robiłam podobną w stanach, tylko dodawałam jeszcze ogórek konserwowy, bo akurat tylko to miałyśmy na stanie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ziemniaki proponowałbym ugotować w mundurkach i dopiero potem je obrać i pokroić. Różnica w smaku jest powalająca.
    :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen