6.6.18

Śmietankowe ciasto z truskawkami, rabarbarem i migdałową kruszonką


Nie przepadam za pisaniem wieczorową porą, lecz kiedy nie ma innego sposoby, trzeba wybrać ten jedyny możliwy. Malując paznokcie, wklepuję zatem dla Was przepis na pyszne ciasto. Póki są truskawki i rabarbar. Bo już wkraczają czereśnie. Sezon owocowy w tym roku nabrał zawrotnego dla mnie tempa :P


Bardzo smaczne i szybkie ciasto z dodatkiem śmietany która sprawia, że ciasto bardzo długo zachowuje świeżość. Mam słabość do tego typu wypieków, zwłaszcza, że można użyć do nich dowolnych owoców. Robiłam to ciasto już do tej pory ze śliwkami (klik) a teraz przyszła pora na aktualne sezonowe owoce - rabarbar i truskawki (choć notabene - rabarbar to przecież warzywo). Całość zwieńczyłam pyszną, migdałową kruszonką. Cóż więcej trzeba? Ciasto zniknęło zaraz następnego dnia i wszyscy pochłonęli je ze smakiem. Jeśli jesteście wielbicielami wilgotnych wypieków z owocami, to koniecznie upieczcie to ciasto, a na pewno będziecie zadowoleni :)

 

Blaszka o wymiarach 25x30 cm

Składniki:

Ciasto:
  • 2 jajka
  • 1 szklanka kwaśnej śmietany
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 250 g truskawek
  • 100 g rabarbaru (waga po obraniu)

Migdałowa kruszonka:
  • 50 g mielonych migdałów
  • 50 g mąki
  • 50 g cukru
  • 50 g masła
*Kruszonki wychodzi sporo, ja zużyłam jej 3/4 a resztę zamroziłam.


Składniki na kruszonkę zagnieść ze sobą i włożyć do lodówki na czas przygotowania ciasta.

Rabarbar obrać i pokroić na małe kawałki. Truskawki obrać i pokroić na połówki (jeśli są bardzo duże wówczas na ćwiartki). W jednej misce wymieszać ze sobą mokre składniki - jajka, śmietanę i olej. W drugiej misce połączyć składniki suche - mąkę, cukier, cukier waniliowy i proszek do pieczenia. Mokre składniki wlać do suchych i wymieszać za pomocą łyżki lub miksera na jednolite ciasto. Wychodzi ono bardzo gęste ale bez obaw - takie ma być. Ciasto rozsmarować w formie wyłożonej papierem do pieczenia. Na cieście (lekko je wciskając) rozłożyć truskawki i rabarbar. Na wierzchu rozłożyć równomiernie kruszonkę, którą również na końcu lekko należy docisnąć. Ciasto włożyć do piekarnika nagrzanego do 190 stopni na około 40-50 minut (aż do suchego patyczka). Przed podaniem posypać cukrem pudrem.




2 komentarze:

  1. świetne połączenie owoców na cieście i do tego kruszonka z migdałami. Wspaniały pomysł z olejem, a nie margaryną czy masłem: ciasto będzie dłużej wilgotne. Ja chętnie eksperymentuję z kruszonkami zarówno pod względem kolorów , jak i dodatków. Pozdrawiam, Andula

    OdpowiedzUsuń
  2. wspaniały sezonowy wypiek w sam raz na weekend :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że tu zaglądasz :* Pozdrawiam ciepło :*


Copyright © My simple kitchen